8 pochúťok, po ktorých sa nemusíte cítiť previnilo

8 pochúťok, ktoré uspokoja váš žalúdok, či len potrebu dať si niečo z nudy. Ak ste zvyknutí na veľa sladkostí, či iných maškŕt, je naozaj ťažké netúžiť po všetkom čo vidíte. Ak sa snažíte žiť zdravo nasledujte nasledujúce rady!

Akýkoľvek odborník na výživu vám povie, že bezmyšlienkovité maškrtenie je jednosmerný lístok k priberaniu. Avšak niekedy človek potrebuje niečo navyše – potešiť samého seba. Často ak máte chuť na niečo dobré, nejde o hlad, ide skôr len o obyčajnú túžbu. Ak chcete ostať fit, pokračujte nižšie!

Snack z morských rias

Snack z morských rias

Ak máte chuť na chipsy, tým správny výberom je táto pochúťka z morských rias. Jedno vrecko či jedna porcia obsahuje iba 25 kalórií. Táto maškrta z morských rias dokonca obsahuje veľa živín, minerálne látky ako horčík či vápnik. Tieto chipsy sú pikantné, jemne slané, robené na olivovom oleji. Posilňujú metabolizmus, sú bohaté na jód, ktorý pomáha posilniť funkciu štítnej žľazy. Je to skvelá náhrada za zemiakové lupienky.

Čokoládovo-mandľové mlieko

Čokoládovo-mandľové mlieko

Ak máte chuť na čokoládu, skúste čokoládové mlieko. Jeden pohár obsahuje 45 kalórií. Viem, že táto náhrada nie je až taká skvelá ako hoci len malý štvorček čokolády avšak nie oveľa účinnejšia ak chcete zhodiť zopár kíl, ale neviete sa vzdať mnohých nerestí. Ak si vyberiete mlieko, ktoré obsahuje mandle, dodáte tak svojmu telu dvojnásobok kalcia ako pri obyčajnom kravskom mlieku. V lete pridajte pár kociek ľadu pre dokonalé osvieženie, v zime ohrejte a pridajte škoricu počas studených zasnežených večerov.

Uhorka

Uhorka

Ak máte chuť na niečo osviežujúce, skúste čerstvé uhorky. Jeden pohár uhoriek, pokrájaných na látky obsahuje iba 16 kalórií. Uhorka má vysoký obsah vody a je tak skvelou chrumkavou desiatou. Ak ste milovníčkou uhoriek tak ako ja, nie je potrebné dodávať nič iné. Ak vám však ich chuť nelichotí, pridajte morskú soľ, chilli vločky, limetkovú šťavu a škoricu. Aj keď to možno znie ako zvláštna kombinácia, je dokonalou pochúťkou.

Nakladané uhorky

Nakladané uhorky

Ak máte chuť na niečo slané či kyslé, vyskúšajte zavárané uhorky. 3 nakladané uhorky obsahujú 24 kalórií. Odborníci odporúčajú túto maličkosť hlavne po namáhavom cvičení. Ak sa intenzívne potíte, soľ je to, čo potrebujete doplniť. Navyše sú aj chrumkavé!

Turkey Jerky

Turkey Jerky

Máte chuť na niečo údené, slané či pikantné? Vyskúšajte sušené mäso – už či ide o moriaka, hovädzinu či bravčovinu. Obsahuje najviac kalórií z tohto zoznamu pochúťok avšak stále je to iba 80 kalórií na vrecko. Pre milovníkov mäsa je to to pravé! Uistite sa však, že táto maškrta neobsahuje dusitany.

Sušené jablká

Sušené jablká

Táto pochúťka sa stala obľúbenou hlavne v posledných mesiacoch a každý sa čuduje, prečo sme to neobjavili už pred rokmi! Jedno vrecúško jabĺk, ktoré nie sú sušené teplom ale práve naopak, sú sušené mrazom, obsahuje 35 kalórií. Uhasíte sladké túžby a dokonca doplníte aj horčík, ktorý je skvelý v boji proti stresu.

Pop corn

Pop corn

Niečo chrumkavé a light? Správne, vidíte dobre – ide o popcorn. Nie však ten, v ktorom sa nachádza nespočetné množstvo soli a masla. 2 šálky tohto pop cornu obsahujú iba 62 kalórií. Stačí ak dáte niekoľko lyžíc jadier do hnedého papierového vrecka a vložíte do mikrovlnky. Nemusí ísť ani o kukuričné jadierka, vyskúšajte cirok.

Paradajky

Paradajky

Jeden pohár týchto malých paradajok obsahuje iba 27 kalórií. Získate z nich vitamín C, zinok, lykopén a všetky antioxidanty, ktoré udržujú pokožku jasnú a žiarivú. Nie sú pochúťkou len pre váš žalúdok ale aj pre vaše oči!