Cvičíte a nechudnete ? Vieme, kde robíte chybu !

Myslíte si, že robíte všetko dobre, cvičíte, driete v posilňovni, ale nevidíte žiadnu zmenu ?Dokonca sa vám stalo, že váha stagnuje a vôbec sa vám nedarí schudnúť ? Vieme, kde robíte chybu.

cvičenie

  1. Cvičíte príliš veľa

A tým myslíme hlavne kardio cvičenie. Síce týmto cvičením si podporujete vytrvalosť, srdce a podporujete tým aj trochu spaľovanie tukov, ale len z kardia neschudne nikto. Skúste chytiť do rúk činky a trochu posilovať. Nemusíte mať veľké svaly a ani ich nebudete mať, ak budete cvičiť len s pár kilovými činkami, ktoré naozaj postačia. Budete mať pevnejšie kosti a trochu svalov. Svaly totiž spaľujú viac energie a zrýchli sa vám aj metabolizmus.

  1. Cvičíte málo

Ani moc ani málo. Nie nadarmo sa hovorí, všetko s mierou. Ak si zabeháte na 10 minút na páse a k tomu si pridáte desať drepov, asi vám to nepomôže schudnúť. Skúste si dať beh aspoň na 20 minút a k tomu si dajte nejaké posilňovanie, ktoré vám pomôže vybudovať si svaly. Cvičte intenzívnejšie a skracujte prestávky medzi cvikmi.

  1. Jete príliš veľa

Väčšina žien si myslí, že keď si zacvičia, môžu zjesť všetko. Často si odôvodníte kalorickejšie jedlo vetou : „Veď som cvičila, môžem si dať.“ ? Ak áno, aj v tomto je problém. Jednu čokoládovú tyčinku spálite približne za hodinu vcelku intenzívneho behu. Aj keď si myslíte, že toho spálite v posilňovni veľa, nemusí to tak byť.

svaly

  1. Stres

V stresových situáciách sa stáva, že telo chudne, ale v dlhodobejšom strese je to presný opak. Telo sa bráni a tak si ukladá všetko z potravy, čo môže. Vyplavuje do tela kortizol, kvôli ktorému sa naše telo zaobľuje. Telo hlási potrebu jesť, aj keď nemusíte byť vôbec hladná.

  1. Málo oddychu

Tento bod sa viaže aj k bodu číslo jeden. Mali by ste na seba myslieť a aspoň dvakrát do týždňa si dať tzv. „day off“, keď nebudete vôbec cvičiť. Sadnite si, prečítajte knihu, pozrite si film alebo si dajte horúci kúpeľ.