Hlad po raňajkách ? Niekde sa vyskytla chyba !

Stáva sa vám, že sa naraňajkujete a o necelú hodinu cítite znova hlad, akoby ste nič nezjedli ? Spolu s hladom prichádza aj nervozita a stres, nesústredenosť a po pár minútach idete do chladničky, vyjete všetko čo vám príde do cesty. Niekde robíte chybu !

Bowl of muesli with yoghurt, strawberries and blueberries, boiled egg, orange juice, croissant and coffee for healthy breakfast

  1. Nevhodná kombinácia

Aj kombinácia jedál je dôležitá v tom, ako vás jedlo zasýti a na ako dlho ! Bielkoviny z jedla vás zasýtia najdlhšie, pretože sa dlhšie rozkladajú. Opačný účinok majú sacharidy. O necelú hodinu z nich môžete hneď vyhladnúť. Preto treba dbať na správny pomer živín v jedle. Dôležitá je aj vláknina, ktorú dostanete do tela pomocou ovocia. Vhodné na raňajky sú rôzne smoothies, ovsené vločky s jogurtom a ovocím, pražencia a celozrnný toast.

  1. Obsahujú málo kalórií

Počuli ste už o tom, že raňajky majú byť skoro najväčšie jedlo dňa (hneď po obede) a majú tvoriť až 25 % celkového denného príjmu ? Preto by ste si mali vybrať zdravé dosť kalorické jedlo, ktoré vás zasýti na dlhšie.

  1. Smäd?

Napili ste sa hneď ako ste vstali ? Alebo je už skoro jedenásť hodín a vy ste ešte nevypili ani pohár vody ? Aj smäd môže byť skrytým hladom ! Skúste vypiť aspoň pohár vody a uvidíte, že hlad zmizne. Pre budúcnosť si strážte pitný režim a vždy majte pri sebe fľašu s vodou.

  1. Sladké raňajky

Nemusí sa to týkať práve vás, pretože mnohých sladké raňajky zasýtia (väčšinou ženy), ale niektorým sladké raňajky pripomínajú skôr len dezert. Nedržte sa trendov a neraňajkujte jogurt s ovsenými vločkami a ovocím, keď vás to nezasýti. Dajte si radšej praženicu s tmavým pečivom.

slané raňajky