Ktoré potraviny vám nesmú doma chýbať ?

Ak sa snažíte aspoň trochu zdravo stravovať, tieto potraviny by vám nemali chýbať v chladničke alebo v kuchyni.

  1. Jogurt

Ale tým nemyslíme sladké jogurty, ktoré sa tvária, že sú ovocné a z toho ovocia tam nie je skoro nič. Myslíme tým biely jogurt, ktorý si môžete dať s čerstvým ovocím napríklad na raňajky. Okrem toho, že do seba nedáte zbytočne veľa cukru, biely jogurt je bohatý na vápnik, ktorý ocenia predovšetkým vaše kosti a bielkoviny.

biely jogurt

  1. Ovocie

Ovocie je dôležité vo výžive človeka hlavne kvôli vitamínom a vláknine, ktorá pomáha prečisťovať črevá. Mnohé druhy ovocia majú veľké množstvo vody, ktoré vám pomáha doplňovať tekutiny v tele. Zlepšujú našu kondíciu, posilňujú náš imunitný systém a sú výborným zdrojom prírodnej energie.

  1. Zelenina

Tak ako ovocie, je dôležité na vlákninu a vitamíny. Cez leto je zelenina výborný doplnok stravy – vo forme šalátov a zeleninovej oblohy.

  1. Horká čokoláda

Ak vás prepadne chuť na sladké, dajte si kocku horkej čokolády! Zlepší vám náladu, nebudete mať chuť na sladké, chráni srdce a cievy a namiesto nejakého sladkého koláčika ste do tela dali aj nejaké tie vitamíny.

  1. Ovsené vločky

Najlepší štart do dňa ? Ovsená kaša ! Okrem tej majú ovsené vločky veľké využitie a výhody. Majú mnoho prospešných látok pre naše telo, podporujú trávenie (vďaka vláknine, ktorej obsahujú dosť veľké množstvo), čistia hrubé črevo, znižujú vysoký krvný tlak a mnoho ďalšieho.

  1. Citróny

K výborným raňajkám s ovsenou kašou si pripravte aj limonádu, ktorá sa bude skladať z citrónovej šťavy a vody. Môžete pridať aj mätu alebo limetku. Citrónová voda vám naštartuje metabolizmus a hneď zrána vám prečistí telo.

citronova voda