Polievky sú dobre sýtiace a výživné jedlo, ktoré si uchováva väčšinu živín z jednotlivých surovín.

V novom roku si mnohí z nás dali predsavzatie vo forme zlepšenia svojich zdravovacích návykov, no ruku na srdce, ktoré z nich vám vydržali dodnes?

Polievku možno urobiť prakticky zo všetkých prísad, takže môžete vytvoriť veľa jedál, ktoré budú vyhovovať všakovakým chúťkam vašej rodiny. Veľa ľahko stráviteľných zdravých polievok možno urobiť z doma uvareného vývaru, ktorý sa dá pripraviť z rozlične kombinovaných prísad. Strukoviny, obilniny, mäso, ryby a v neposlednom rade zelenina.

Čerstvý vývar je omnoho zdravší ako polievkové kocky, ktoré majú vysoký obsah sodíka a navyše obsahujú rôzne konzervačné prísady. Polievky vo vrecúškach môžu obsahovať aj menej vitamínov ako ostatné typy polievok, lebo v priebehu sušenia dochádza k ich značným stratám.

Náš výber top 7 zdravých a chutných polievok

  1. Bouillabaisse je hustá rybia polievka, ktorá sa môže pripravovať zo zmesi akýchkoľvek rýb. Obsahuje vitamín C z paradajok, vápnik zo zeleniny, tiež železo a bielkoviny z rýb.
  2. Hydinová polievka ako osvedčený recept v ľudovom lekárstve napríklad aj na zapchatý nos. Obsahuje bielkoviny a väčšinu vitamínov skupiny B. Skúste ju ako polievku s karí.
  3. Francúzska cibuľová polievka na zahriatie. V ľudovom lekárstve je považovaná za účinný prostriedok proti prechladnutiu, bolestiam hlavy a pri chrípke.
  4. Gazpacho je vynikajúca studená polievka pochádzajúca z južného Španielska. Pripravíte ju zo strúhanky, paradajok a šalátovej zeleniny, použiť môžete mladé cibuľky a tiež šalátové uhorky. Poskytuje najmä vitamín C.
  5. Šošovicová polievka vhodná pre vegetariánov, pretože šošovica je výborným zdrojom bielkovín, vlákniny a železa.
  6. Minestrone pre všetkých milovníkov talianskej kuchyne. Táto polievka sa pripravuje z čerstvej zeleniny, sušenej fazule, cestovín alebo ryže. Dodáva bielkoviny, vlákninu a vitamín C.

7.   Domáca paradajková polievka je omnoho výživnejšia ako konzervovaná. Obsahuje oveľa menej cukru a soli. Ak chcete, aby mala sladkastú chuť, robte ju teraz v letnom období z prezretých paradajok. Organizmu dodá vlákninu a vitamín C.

Tak čo, ktorú skúsite nabudúce?