Zrýchlený tep, búšenie srdca, prehĺbený dych, potenie, pocit sucha v hrdle a ústach, závraty či nespavosť… Vymenovali sme len niektoré z príznakov stresu, choroby modernej doby. Ak zažívate stres v práci či riešite dlhodobo problém za problémom, skúste pomôcť svojmu organizmu „zvnútra“ – začnite teda zmenou stravy.

V období, keď sa vystavujete stresu, dbajte o to, aby vaša strava bola bohatá na niektoré životne dôležité látky. Spomenieme vitamín C, ktorý pomôže telu lepšie odolať infekciám. Konzumujte veľa čerstvého ovocia, najmä citrusy a pite ovocné šťavy. Nezabúdajte na dennú dávku chutnej čerstvej zeleninky.

Vitamíny skupiny B uvoľňujú energiu a pomáhajú udržať nervovú sústavu v dobrom stave. Jedzte veľa listovej zeleniny, dajte si radšej celozrnné obilniny a pšeničné klíčky, vymeňte zemiakové lupienky za semiačka a sladkosti za sušené ovocie.

Nezabúdajte tiež na zložené cukry, aby ste vášmu telu dodali energiu a upokojili myseľ, pretože aj vyššie uvedené látky sa v stresovom období vstrebávajú rýchlejšie. Chlieb, ryža, strukoviny, ovsené vločky, cestoviny i zemiačky. Práve tieto potraviny znamenajú pre telo nepretržitý prísun energie a pôsobia upokojujúco na nervovú sústavu.