Ukazuje po sviatkoch ručička na váhe vysoké číslo?

Krása! Položte ten koláčik a urobte niečo pre seba, pre svoje zdravie!

Lákavé domáce torty, zákusky a vianočné pečivo sú nielen pastvou pre oči, ale aj dokonalou ozdobou akejkoľvek slávnostnej i sviatočnej príležitosti, no zväčša je v nich málo živín a priveľa nasýtených tukov a cukrov. Hoci súčasný trend zdravej výživy nám diktuje zdravé recepty, nie každá domácnosť je ochotná vzdať sa tradičných pochutín.

Pozrime sa spoločne na to, aké negatíva v sebe tieto „lakocinky“ v sebe ukrývajú:

  • vysoký obsah kalórií
  • vysoký obsah cholesterolu
  • vysoký obsah cukru a rafinovaných sacharidov

Raz za čas si samozrejme v rámci vyváženej stravy môžeme dožičiť kúsok torty alebo chutný cheescake, no nezvykajme si na sladkosti denne. Nahradíme tým chuť na výživnejšie jedlá a zbytočne do svojho tela dostávame nebezpečné množstvo nasýtených tukov a cukrov. Vedzte však, že nijaká potravina nie je „dobrá“ alebo „zlá“. Jestvujú len naše „správne“ alebo „nesprávne“ stravovacie návyky. Možno s nadchádzajúcim novým rokom ste si predsavzali urobiť zásadnú zmenu vo vašom jedálničku.

Dbajte teda na to, aby vaša strava spĺňala 3 základné požiadavky:

Vyvážené zloženie prispievať k ochrane zdravia a byť chutná.

Nikto z nás nevydrží nasilu jesť to, čo nelahodí jeho oku alebo chuťovým bunkám. No každý z nás sa môže pokúsiť urobiť kompromis, nájsť si svoj systém a konzumovať stravu s potravinami v správnom pomere, v akom sa objavuje v potravinovej pyramíde.